Riddarhyttan

I helgen har jag fiskat, fick 2 fiskar (abborrar) och alla andra fick 0! Var uppe i riddarhyttan vid en mer eller mindre privat sjö, det var fint! Tog båten ut och trollade lite, solen gassade men det blåste svala vindar. På dagen grillade vi korv och på kvällen blev det fläskfilé med kantareller vi plockat vid sjön. Perfekt sällskap, perfekt dag. Runt 12 på natten drog vi en kort sväng till Malmaberg och firade av Linus som ska flytta till Örebro, sen blev det taxi hem. Roligt att Dennis sov hela natten sittandes med fötterna på soffbordet. Jag vaknade vid 11 och hade inte ens märkt att jag somnat i soffan. Dennis ben var tydligen min huvudkudde hela natten. Nu känner jag mig lite stel i nacken men det är nog värre med Dennis som sov sittandes! Haha...




Sitter och försöker fixa en playlist som jag kan bränna till en bil-CD. Förra gången tog jag 130 låtar och jag har typ tröttnat på alla även om jag varvar med radio (107,5). Jag åker ganska mycket bil, det är dyrt men bekvämt och jag föredrar bekvämligheten. Man får skära ner på annat helt enkelt, som alkohol och kläder. Tyvärr så måste jag nu med den här lönen köpa underkläder och strumpor. Nästa lön måste jag köpa vinterkläder med, inte en stadskappa utan RIKTIGA vinterkläder som pallar midvinterkyla i den kalla dalaskogen. Jag ska nog köpa något dyrt som håller några år, så trött på att låna från andra. Planerar en del vinteraktiviteter i vinter helt enkelt! Lima, Kläppen, Åre, ?. Skoter, skidor, snowboard. Jag är en av dom som varken dissar höst eller vinter. Båda är lika bra! Jag gillar vad stycket började med och hur det nu slutar. Fick med en hel del där.

Jag hörde för första gången dom där Takida idag. Curley Sue, låten som tydligen blev så himla populär, vilket skräp! Usch, jag dissar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0