Bali



Nu är allt bokat ock klart. Den 26:e september drar jag och Pellan till Bali! Vi blir där i 2 veckor och nu kan jag äntligen slippa oroa mig för sommarvädret i Sverige, jag slipper bli helt gråhårig av ett eventuellt konstant regnande! Jag kommer ändå garanterat få se solen ordentligt i år. Sommaren är dock helt fullspäckad med saker och om man ser förbi allt runt mig just nu så har jag stora förhoppningar att den kommer slå rekord och bli den bästa sommaren sen 2003! Det är kul att jag kan känna någon slags glädje även om allt egentligen plågar mig till döds. Det är ett bra tecken. Snart kanske jag kan kliva ur min dvala igen och visa att jag lever. Kanske.

2 filmer sen senast.
Cidade de deus(Guds stad) borde verkligen passa mig egentligen men någonstans kände jag att det blev lite för mycket. En bra film men kanske lite för mycket av både det ena och det andra. Kändes väldigt lång och hetsigt tempo. Men en helt otrolig historia vilket höjer hela betyget! 7/10.

Elizabethtown var lite som jag misstänkte, helt enkelt fööör gullig. Lite långsam i vissa partier, Orlando Bloom gör en svag och blek insats. Vet inte om det där är den typ av film han borde vara med i? Problemet är att den är inte mer än en 4/10 men jag har börjat gilla Kirsten Dunst rätt mycket på senaste och hon arbetar upp filmen ordentligt med sin söta nuna. 5,5/10.

Jag försöker absolut inte ge mig in på något avancerat recenserande, en kort uppfattning och alla som vill käfta emot eller hålla med är varmt välkomna att hugga loss! Nu blir det Wimbledon (med Kirsten Dunst...) ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mysigt att åka till Bali! Själv ska jag försöka komma iväg till antingen Spanien eller Egypten i höst, det beror på om jag kan tvinga upp morsan i ett flygplan eller inte. :P



Förresten, var det inte du som var så extremt flygrädd? ;)

2008-06-26 @ 10:15:46
Postat av: Linda

Inlägget var från mig, av någon anledning tar sidan bort mitt namn efter att jag skrivit in det... Mysko...

2008-06-26 @ 10:16:32
Postat av: elina

JO, jag är livrädd! :) meh?? poffe då?

2008-06-26 @ 23:29:18
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Poffe får såklart följa med han också. ;) Men till London över nyår får han inte följa med, då får han stanna hemma och vakta hästen! :P

2008-06-27 @ 08:11:58
Postat av: Linda

Vafan... Jag är hemlig på din blogg, den vill att jag ska vara anonym. :P

2008-06-27 @ 08:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0