Dinosaurie i miniatyr.

Visst är det lite häftigt med folk som går runt med papegojor på axeln mitt i city? Helt utan fly-suit (en slags fågelsele), respekt. Det händer ju lite då och då att man ser människa-papegoja kombon. Min fågel skulle förmodligen svimma och dö om han var med mig i stan men man borde skaffa en Grå Jako som är en personlig favoritras, lite större, lite tuffare, lite vassare(näbb). Jag har dock inte tiden och kanske inte heller modet. Håll med om att en riktigt stor tamfågel är mer respektingivande än flertalet hundraser. Det är något mäktigt med fåglar, dom får folk att dra sig undan, kvarlevorna från dinosaurierna i miniatyrer. Nästan som reptiler, fast med en läskigt hög intelligens, trots sin ringa storlek.



Grå Jako, ca 32-38 cm och väger mellan 400 g till över 650 g.

Volvo vs. Skoda
Min bil är tydligen trasig, vilket passerat mig totalt (olja läcker ur växellådan, ehum?). Men pappa lagade den idag och jag fick lov att köra volvon till jobbet, hua! Okej den är tio ggr enklare att styra men så mycket större! Lugnade oron med en liten tanke på min syster som rattar runt ett DHL-monster hela dagarna. Kan hon, kan jag! Jag kom till jobbet -och hem! Fantastiskt.

Kunde inte sova och hittade den här kakaduan!

Kommentarer
Postat av: sanna

vad rosa och fint du har det :) det står capricorne. stenbock på franska..

2008-05-21 @ 21:37:36
URL: http://melicka.blogspot.com
Postat av: J

åhh vilken underbar fågel!! :D
hahahaahahahaa!

2008-05-24 @ 12:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0