Tamponger, gravar och en skvätt nostalgi

Mamma har placerat en hel jävla säck med tamponger i mitt badrum, tack mamma! Hon vet väl hur dyrt det är. Det är fan ett års konsumtion.

Vaken igen, vad ska man säga... Klockan är 04.37 jag är spiknykter. Var i solna ikväll och letade efter farmors grav på Norra begravningsplatsen. Vi letade och letade och tillslut ringde pappa min faster. Vi kom fram till att det måste vara den enda graven i området utan en gravsten. Min nu mer döda äldsta fasters man Göte hade skickat in gravstenen till fonus för renovering. Det är en familjegrav med lite alla möjliga släktingar på min pappas sida. Men det var ändå surt, hur kan man vara så jävla dum och göra det över den här helgen? Vi tände två gravljus ändå sen skynda vi därifrån för det var förbannat kallt. På vägen hem lyssnade vi skithögt på Leonard Cohen och hade det bra. Jag känner knappt min pappas släkt. Jag har endast två fastrar jag träffar ibland, de andra är en gåta. Farmor dog 1981 långt innan jag föddes. Farfar dog lite senare pga sin alkoholism, ingen brydde sig direkt om honom och ingen besöker hans minneslund. Han lät spriten förstöra honom och alla hans band till min far och övriga i familjen. Han var vid livet och bodde i en lägenhet men han klippte alla band för sin vän alkoholen.

Ikväll var Veronica här, vi tittade på en dålig rysare som gick på trean som har lagom mycket reklam... Sen bäddade jag in henne i en filt och slutligen skjutsade hem henne till Solberga. Jag gillar att åka bil på natten, det är så himla harmoniskt. Nu ännu senare har jag tittat på filmen Thirteen, riktigt dålig film men den fick mig att se tillbaka på min ungdom. Får jag ens säga så? Jag är inte speciellt gammal nu, men jag är åtminstone inte tonåring längre. Jag är ung, men mot förr så känner jag mig som en gammal farmor. Jag är nog rätt lycklig ändå, men inte när jag inte kan sova. Undra när sömnen infaller i natt? Hur som helst så var det en fin tid för några år sen då med. Man levde ett hårt liv, krökade rätt bra (kanske alldeles för tididgt?), var på krogen omyndig, *censur*, *censur*, osv. Det var gamla tider det, enda kortet jag kunde hitta på den här hårddisken:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0