Man...

Jag fattar inte varför jag har olika kategorier till mina inlägg. 99% hamnar ändå under Allmänt/blandat.

Jag önskar att fler kunde blogga, det är roligt när folk skriver fritt. De flesta törs inte, de tror att ingen kommer vilja läsa. Ge mig adressen, JAG kommer läsa!

Jag håller inte med folk som tycker det är löjligt med facebook i den bemärkelsen att alla gamla klasskompisar vill bli vän med en för Jag är minsann inte intresserad av dom eller kommer ändå inte prata med han/hon. Jag tycker att just den biten är den roligaste. Smyga runt, kika vad folk har för sig nu, det är det enda jag gör och det enda jag vill göra.

Jag skriver väldigt sällan om mig själv i tredje person, jag tror att folk som börjar meningar med "Man..." istället för "Jag..." är människor som är svaga och inte vill stå för sina ord och åsikter. Osäkra människor som håller känslorelaterade saker borta ifrån sig själva. Sen är det ju självklart helt okej att säga "Man kanske skulle gå och handla...", men det är mindre okej att säga "Man har inte varit en så bra kompis senaste tiden...". Det känns falskt och oäkta.



Snart nytt avsnitt av cityakuten!
Visserligen bara jag som kissar på mig av upphetsning, men ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0