jobb och häng

Har ju inte tid att blogga....
Men det mest spektakulära som hänt på senaste är väl hänget med V i söndags, sen hänget med S mån-tis-ons. I söndags satt jag och V nere vid mälarhöjdsbadet och drack öl och lyssnade på musik, sen drog vi in till stan och drack ett par öl på Roxy. Men dom stängde 12 så jag tog mitt förnuft till fånga i mitt onyktra tillstånd och åkte hem och sov. Vilket var bra eftersom jag då orkade med så mycket dagen efter!




Måndag, min lediga dag började med häng på Lida. Låg på en filt och lyssnade på musik. Men tyvärr så var det molnigt och blåsigt så man njöt väl inte i fulla drag direkt. Försöka duger! Sen åkte vi och gosade med min fina och snälla häst, samt gick en liten skogsrunda. S och C proppade den snela hesten med snela tender full med godis så man kan ju lugnt säga att hon har hittat sina nya favoriter.. hrm. Sen åt vi pizza i Älvsjö. Efter det minns jag inte alls vad vi gjorde men lite senare åkte vi till Flottsbro för att titta om den där hoppgrejen dom har där var uppblåst på kvällen -vilket den självklart inte var till vår stora besvikelse. Stod på bryggan och velade om nakendopp eller inte. Jag som är badkruka röstade på att gå upp på toppen av berget ist. Sagt och gjort. Jag höll på att dö av trötthet när jag väl var uppe. Mjölksyra deluxe. Sen klättrade vi upp i masten och tittade ut över stan, fint var det, trots skymningen. Efter det körde vi runt på kyrkogården i hopp om att se ett spöke -vilket vi självklart inte gjorde. Efter det åkte vi ut till Sundby Gård(min gamla ridskola jag tillbringade hela min barn och ungdom på) och klappade på ridskoleponnyerna som gick och betade i sin sommarhage. Vi matade dom även med gräs eftersom gräset alltid är grönare på andra sidan staketet. Jag pekade stolt och berättade vad alla hästar hette och deras historia. Nu var klockan 2 på natten och vi var slut på idéer så kvällen avslutades med att palla gula hallon i en kolonilott. Goda var dom! Tack ska du ha din stackare. Sen var det bara upp och jobba nästa dag. Tjoho.

Tis-ons har S varit här och druckit lite öl med mig, vi har diskuterat allt mellan himmel och jord och haft temakvällar med 60-talsmusik och Madonna. Mys.

Precis som förra helgen så jobbar jag denna. Fuck it, så jävla jobbigt. Endast en enda ledig dag på två veckor. Det suger! Men efter den här helgen så jobbar jag inga fler helger innan jag sticker utomlands igen.

B A L I den 18 sept <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0