Stockholm Pride 2009

Jag lyckades ordna lite ledigt under Prideveckan. Men jag fick ändå lov att jobba mån-ons. På måndagen dissade jag pride helt och hållet. På tisdagen lyckades jag bli övertalad att gå ut med Matte på Naglo efter en lugn ölkväll på kulturhuset. Jag tror tisdagen blev en sen kväll, det var rätt tungt att infinna sig på jobbet kl 9 dagen därpå, men jag var ju faktiskt där redan 08:50. Imponerande! På onsdagen efter jobbet blev det till att möta upp två askalas C och S. Vilket var roligt för jag blev kalas rätt snabbt jag med. Kom på redan på onsdagen att det var lika bra att köpa ett veckoband eftersom jag insåg att det var lite trevligare i Pride Park än att bara sitta i leran utanför hela veckan... Även om det också var rätt kul i lagom mängd! Sagt och gjort. Sen var det fest alla dagar utom söndagen. Då hade jag känningar av skrumplever och magen är fortfarande väldigt ledsen på mig. Har även ont i drickmuskeln i halsen om det nu finns någon sådan. Det hände så mycket och var så intensivt att jag inte kan skilja på dagarna. Men man kan väl säga att man kom hem runt 4 varje natt och vaknade vid ettsnåret varje dag och började dagen med rostmackor och öl. Sen var det MacDonalds middag och så har jag levt några dagarn nu. Min mage är inte glad på mig och påsarna under ögonen är ett faktum. Jag har även fått några schyssta alkoholutslag vid munnen och halva ansiktet. Finnar kallas det. Sådana som man får av alkohol och för lite sömn/vatten. Snyggt!

Höjdpunkten var såklart paraden. Det häftigaste jag någonsin varit med om. Men det var så hiskligt varmt! Jag lyckades trycka ner ca 7 öl på de två-tre timmar man tågade. Dumt att inte ha vatten med sig, ska tänka på det till nästa gång. Men man blev ju otroligt party och hoppade och dansade med till baslådorna som fick billarmen att starta på bilarna som stod parkerade längs med vägarna. Nästan 400 000 människor stod längs med gatorna och tittade på oss som är stolta över oss själva. DET är mäktigt! Var så fint att se åt sidorna och se tusentals leenden och regnbågsflaggor.

Hade ingen kamera alls men S lånade min systemkamera på paraden så jag ska plocka lite kort av henne vid ett senare tillfälle. Hittade dock några kort i mobilen!


Skapad under fylla såklart. Upp och ner och bakofram(?). "Dude"
står det. Ingen ville ha "sweet". Haha, lite pinsamt faktiskt.


I tåget, vi gick bland dom sista som inte var utspökade. 35 000
deltog i tåget. Eh, detta är en bråkdel! Sinnessjukt.


Mina två medkumpaner och underbara vänner, S och C. <3


Tänke sammanfatta min pride i en liten lista. Orkar liksom inte berätta allt i detalj eftersom jag bara kommer röra ihop dagarna.

1. Fest Fest Fest
2. Glädje
3. Människor
4. MacDonalds
5. Återställare
6. Tuborg
7. Taxiresor
8. Bränna hela lönen
9. Bakfyllor
10. Skrattattacker
11. Oväntade möten
12. Musik
13. Kändisar
14. Galenskap
15. Ren idioti
16. Efterföljande ångest
17. Världens coolaste Matte
18. Pepptalk på telefon från främmande människa
19. Riva upp benen i taggbuske i kolonilott
20. Oändligt ordbajseri -mitt paradnummer
21. Gå på klubb utan att känna någon
22. Få nya smeknamnet Grogghagga utan att ha druckit en enda droppe sprit
(prova vit morgonrock och vattenkammad page...)
23. Dela ut nya smeknamn som Spyan och Vageln
24. Inte lägga en enda pizza på hela veckan
25. Securitas? Hallå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0