Lite action i porten, finally!


Älskar mitt zombie-skärp.

Det händer grejer här i porten. Tidigare ikväll träffade jag en av mina grannar för första gången. Dialogen löd ungefär såhär:

Jag: Hej!
Gubbe: Hej hej
Gubbe: Var inte rädd, jag är inte farlig
Jag: Nej det tror jag inte, jag är inte speciellt rädd av mig
Gubbe: Vad bra, bor du här?
Jag: Ja, bor här tillfälligt
Gubbe: Jaså, det är ett bra hus här, lugnt och städat
Jag: Ja, det tror jag säkert jag sover gott om nätterna
Gubbe: Det är många som har dött här nyss. Här och där borta (pekar)
Jag: Det var tråkigt att höra...
Gubbe: Ja, det är verkligen tråkigt, den som bodde där (pekar) dog ung, bara 62 år gammal. Jag tror det var cancer eller något sånt.
Jag: Det var verkligen tråkigt att höra (går mot dörren...)
Gubbe: Ja... mummel mummel... hejdå.
Jag: hejdå!

Haha vem fan inleder en dialog med att säga "var inte rädd, jag är inte farlig", haha. Han såg inte speciellt farlig ut liksom och jag såg definitivt inte rädd ut!

Måste strax gå ut i porten igen. En skitpackad tant hade rasat och satt på golvet i entrén. Jag plus några till försökte få henne att resa sig upp men hon ville inte och ville inte heller att vi skulle kalla på hjälp. "Jag är så packad, det är så pinsamt" sa hon. Men jag gav henne min oöppnade ramlösa och lovade att kika ut lite senare för att se om hon lyckats ta sig upp och hem...

Äntligen händer det lite grejer i Breddan, det är ju det jag har förväntat mig!

Jodå, nu var hon borta...

Kommentarer
Postat av: sanna

haha, go bredan!

2009-07-09 @ 11:34:16
Postat av: Anonym

Now this is why bredäng rules



Fan vet inte vem gubben som snackade med dig är faktiskt. Kan tänka mig, men han har då aldrig sagt något till mig.

2009-07-10 @ 08:21:30
Postat av: Anonym

hahahahahahha vilken action altså. nästan som på jobbet då :P

2009-07-10 @ 14:59:19
URL: http://anotherperspective.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0