senaste tiden..

Senaste tiden går inte riktigt att beskriva, men jag gör framsteg! Jag är faktiskt mycket gladare och -här ville jag ju skriva piggare men det är inte sant-.

Ja vad ska man säga. Drog på kryssning i torsdags med min vapendragare Matte. Det var inte så hemskt som jag trodde det skulle bli. Men jag var ledig tor-mån så jag tänkte att jag lika gärna kunde haka på. Var tvungen att dela hytt med två helt främmande människor som visade sig vara riktigt sköna människor. Sen var det fest hela fredagen också efter att båten kommit i land, så efter 48 h festande trodde man att man skulle vara döende. Men det var bara att sova ut och sen ligga bakis på soffan hos Matte i Hammarbyhöjden. Vi skrattade åt eländet och beundrade/begrundade Maria Montazami och Lady Gaga. Sen var det bara att släpa sig hem till duschen och absolut inte landa (med risk för att fastna) utan istället dra in till Kungsholmen för lite middag hos Sari. Det var lite trögt till en början men sen gick vi på världens bästa fest och helgen var gjord.

Det roliga som hände den kvällen var att jag helt plötsligt var helt ensam kvar och ringde Matte för att tvinga honom att jag skulle få sova hemma hos honom. Jag sa enligt honom (obs. klockan var kvart i 3 på natten och 10 öl senare); Jag tänkte åka hem till dig och sova (dissade hans förslag om att fortsätta på Patte) var på han svarar; Jaha, tänkte du det, då kanske jag också borde åka hem. Alltså, jag förstår inte varför jag sa så, jag frågade ju inte ens eller hade några nycklar. Hur som, jag åkte till Hammarbyhöjden för en helt orimlig summa, eftersom taxichauffören körde fel ungefär 1 miljon gånger. Jag kom tydligen ihåg portkoden, vilket är rätt orimligt vid det tillståndet och den tiden på natten. Klok som jag är så tänkte jag att jag var för fin för att sitta på golvet och vänta på Matte (som hade varit på en helt annan klubb/fest). Så jag slår mig ner i grannens barnvagn (tänk att min bredlast gick ner där..?) och tar fram telefonen för jag tänkte ringa Matte och kolla hur långt han kommit. Meeeeeen.... Jag lyckas aldrig ringa utan vaknar upp av att jag känner mig iaktagen eller att någon skrattar. Har somnat där och Matte försöker fota mig. Tacka fan för att han inte lyckades för då hade ni haft smaskigt bildbevis på Fisse.

Sen vaknade jag av att Matte klagar på att Lady Gagas senaste singel Bad Romance lät inuti hans huvud. Det var en fin dag med hempizza. I love it. Hela långhelgen var näst intill perfekt. En liten mini-semester.

Igår klantade jag mig igen. Skulle åka från Medborgarplatsen till Slussen och slutligen mot Bredäng. Det var eventuellt sista tunnelbanan och jag hade några minuter till godo när jag kom ner på perrongen. Står i min egna lilla värld och så får jag en elinasnilleblixt och bara kastar mig mot Farstatuben som börjar stänga dörrarna. Klämmer mig i dörren och ramlar ner med benet mellan plattformen och tåget. Får som tur är hjälp upp och kan skratta åt det. Jävla sopa jag är. Alltså, jag ska absolut inte åka mot Farsta när jag är på Medis och det vet jag 99 av 100 gånger. Så jag kliver av i Skanstull och får det glädjande beskedet att alla tubs mot centralen redan gått. Man kan säga att det blev ännu en dyr taxiresa.



Bjuder på en bild på mig, Matte och ett enormt kvinnligt könsorgan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0