Sådärja.

Nu har jag diskat, packat upp min väska och plockat ihop smutstvätt. Så man kan säga att jag gjort nästan hälften av det jag borde gjort. Men det är bättre än ingenting, speciellt med tanke på min fantastiska självdisciplin. Jag måste även försöka sova om jag ska fixa en löningslördag på jobbet imorgon, så det får räcka för idag.

Hittade snäckor, stenar och döda koraller i väskan som jag plockat på stranden på Bali. Blev lite sorgsen i ett av ögonen. Saknar det där med att strosa runt och absolut inte behöva ha bråttom till någonting, samtidigt som man väntar på att torka efter ett dopp i havet. Då kan man till exempel plocka snäckor. Jag saknar salt och vatten. Jag saknar sumatran guys, danskillen och grogghaggan. Jag saknar till och med myggorna som gav bölderna från helvetet till skillnad från våra fjantiga myggor här i Sverige. Jag saknar pain-in-the-ass-Maruli, saknar avgaserna från Legian Street och märkligt nog alla dumma kineser och japaner. Men mest saknar jag faktumet att slippa tänka på allting som jag tänker på här hemma. Allt som dagligen vandrar runt i mitt huvud. Den och det enda jag inte saknar är svininfluensan som låg och hostade vid poolen.



Och ja, jag känner mig som tanten i Masjävlar som tjatar om Bali hela tiden.


Nästa år vill jag till LA. Skiter det sig åker jag fan till Bali igen. Vill absolut åka tillbaka, fast man vet ju aldrig när det blir. Man har ju sitt lilla kontaktnät där nere nu. Skulle till och med kunna tänka mig att bo där några månader. Men det är praktiskt taget omöjligt om jag inte säger upp mig från jobbet såklart och det tänker jag inte göra hur som helst. Men helst av allt skulle jag vilja bila genom USA. Det är fan det jag vill.




Jag har tydligen inte glömt min barndom helt och hållet.

Kommentarer
Postat av: Pelan-pelan

hahaha...jag blev anklagad för att vara som damen från masjävlar med! Förstår dock varför...

...helvete!

2009-10-25 @ 18:53:06
URL: http://peltes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0