Update

Jag har inte hunnit skriva något senaste tiden. Har haft fullt upp 24/7. Har först och främst jobbat tis-sön. Sen har jag klämt in en och en annan öl trots det. I fredags var jag på Releasefest för de nya NoKo-jeansen. Slutade rätt sent så jag fick stressa och hann inte äta middag. Inte så bra för där var det gratis öl och jag drack så många jag hann med, gratis är gott. Blev ju sådär lagom packad men det var en fin kväll. Tack M <3

I lördags hängde jag med Sari och V. Vi drack öl och var skittrötta. Jag åkte hem rätt tidigt och deckade. Helgen har varit en mardröm på jobbet. Hysteriskt mycket folk, hysteriskt stressigt. Jag var helt mörbultad igår efter jobbet. Orkade inte ens åka hem när jag hade slutat, satt istället och stirrade i lunchrummet i en halvtimme tills jag tillslut orkade släpa mig mot omklädningsrummet. Denna julhysteri är utan dess like. Fy fan, säger jag. Vilodag idag. Och som jag vilade. Rödsprängda ögon och ledvärk som heter duga. Tror aldrig jag varit så sliten som jag var igår och är idag. Soffläget har varit ett faktum. Jag behöver semester -igen. Det här är nästan inte ok. Min hjärna och kropp är trött nog som det är.

Veckan som kommer blir inte annorlunda. Jag jobbar endast 3(!) dagar men det spelar ingen roll, schemat är fullspäckat och jag tror jag måste börja med kom-ihåg-lappar för jag vet inte hur det ska gå annars. Idag är en ledig dag men det har också varit en sån dag som man bara skjuter på allt. Låg på soffan hemma hos V medan hon brände pepparkakor i köket. Låg där för att undvika att behöva åka till stallet. Sen när jag åkte hem stannade jag till på jobbet och hängde där 1-2 timmar och bara stirrade -allt för att slippa åka hem och laga mat. När jag väl kom hem så åt jag mat och la mig sen på soffan -för att slippa behöva åka till stallet. Nu har jag varit i stallet och skriver på bloggen för att slippa hoppa in i duschen. Det här är dagen då jag bara försöker skjuta på allt. Det är så mitt liv ser ut i allmänhet. Nytta före nöje har aldrig varit min cup of tea heller.

Har fullt hästschema i veckan också. Mamma ramlade när hon städade uppe på något skåp i mitten på förra veckan. Hon bröt ett revben i ryggen och fick en hjärnskakning. Som om det vore nog. Hon ringde igår och berättade att hästen blivit rädd för en lastbil när de var ute och gick. Hon hade ramlat och idag konstaterades det att hon brutit ett till revben på framsidan och ett finger. Hur mycket otur kan man ha?! Så nu har jag hästen på nästan full tid och jag har absolut inte tid med det och definitivt ingen ork om jobbet ska vara så mentalt och fysiskt som det varit. Jag kommer vara en grönsak året ut. Förvänta er inget annat. Fy fan. Tack för mig. Nu ska jag duscha och decka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0