Kantarellmacka

Ligger och knaprar på en knäckebrödsskiva med stekta och saltade kantareller på. Fyyyyy vad gott det är!




Började fundera lite på en sak som hände idag. En äcklig alkisgubbe kissade på sig. Jag undrade vad det var för nåt blött på golvet från kassa 4:a enda upp till mjölkkylen. Vi pratar 15 meter nu. Kiss. Det var kiss. Jenny hade haft en kund som var helt blöt på byxorna och vi slog ihop ett och ett. Som tur är så luktade det märkligt nog inget så vi (tack och lov inte jag) hann städa upp det rätt fort innan för många kunder hann kliva i det. Men jag blir så helvetiskt förbannad. Tänk att det är vuxna människor vi pratar om, inte små dagisbarn eller gamla människor som inte längre kan sköta sig själva. Vuxna människor! Det är inte första gången det händer heller, folk kissar, bajsar, snorar, svettas och spyr. Alla gånger har det varit vuxna. Fan för folk som lämnar skit åt oss som inte är anställda för att städa andras jävla snusk. Jag städar gladerligen spilld mjölk eller krossade glasburkar men folk kan för guds skulle sluta äckla sig offentligt.

När jag jobbade på Ica förut blev vi även utsatta för sabotage. Någon sprättade upp en ask(eller två? tre?) med rökta laxfenor och placerade fenorna på olika ställen i butiken. Vi hittade fenorna lite överallt i flera månader efteråt. Tack och lov så var det inte alls effektivt eftersom dom bara torkade och inte luktade nånting. Jag förstår bara inte det roliga. Ett tips till någon som vill göra något liknande, surströmming! I Tumba Gymnasium när jag började ettan öppnade någon surströmmingsburkar och placerade vid ventilationen. Det var fruktansvärt effektivt kan jag lova. Jag minns inte riktigt hur det blev, om vi fick gå hem eller om vi fick stanna kvar och plågas. Det tyckte jag däremot var lite småroligt, men dettyckte jag om det mesta, i Tumba alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0