Tratten och Finkel

Jag älskar att gamla Ronny & Ragge-serien Tratten och Finkel är inspelad i Fruängen. Jävla pundar/alkiskvart är vad det är! Skällde ut en alkischilenare idag på torget, men den jäveln vägrade lämna tillbaka det han hade tagit. Adrenalinet pumpade. Hade jag hunnit hade jag tagit han vid spärrarna, men jag hann inte. Idiotjävel. Hälsade honom och hans pundade flickvän att dom var hjärtligt inte välkomna tillbaka igen. Nu låter jag aggressiv men för det mesta skrattar jag/vi bara åt det. Men det gäller att vara aktiv hela tiden speciellt på kvällar för folk stjäl något kopiöst! Det är helt sjukt. Känns verkligen skönt att sätta dit en snattare, man förlorar oftast men när man lyckas känns det himla fint. Folk stjäl för hundratals miljoner per år, om inte någon alls stal någonting skulle allting kunna vara betydligt billigare. Tänk på det era snåla snattarjävlar!



Ps. Ursäkta alla svordomar, men jag har sett och varit med om för mycket de senaste två dagarna.

ps2. Vill även tillägga att jag vet om att den största delen av alla hundratals miljoner som "försvinner" beror på förskingringar inom arbetsplatsen, alltså vi anställda. Men fortfarande, hundratals miljoner?

Kommentarer
Postat av: Ulrica

De e bra! Grip dom jävlarna! Du vet va du har för rättigheter va? =)

2008-08-26 @ 22:47:54
Postat av: elina

jag vet mycket väl vad som gäller när man ska "avbeväpna" en snattare ;)

2008-08-26 @ 23:23:20
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0