Mycket som händer!

Ja, allt börjar med att jag hjälper min brorsa att flytta på lördagen. Han och Linda bjuder på pizza, det var gott, kan inte minnas när jag åt en pizza senast! Lite senare slutar min router Airport Extreme helt plötsligt fungera dvs. inget internet! Men jag struntar i det och sticker iväg på middag hos mormor. Hon gör sin supergoda mormorgryta(som jag kallar den) och jag slaffsar i mig. Sen knäcker jag ett par öl och möter upp Matilda Berghäll i Huddinge C. Vi sätter oss på O'learys och beställer mer öl. Sen dyker Pellan upp i sina jobbarbyxor för hon hade glömt ta med sig ombyte, haha! Vi dricker en, två, tre.. öl och en shot. Sen kommer ÄNTLIGEN en främmande människa och sätter sig på den tomma platsen bredvid mig och han bjuder på efterfest. Vi hoppar in i en taxi och åker till Krusvägen som tydligen ligger i Källbrink. Där dricker vi en öl och skrattar så vi gråter (åtminstone jag och Pellan) åt en historia om en halvaboriginer som jag tyvärr inte kan dra här. Sen inser vi väl tillslut hur medioker efterfesten är med 18-åriga brudar och snubbar som tycker det är äckligt med tjejer som snusar och tar en taxi hem. Jag vaknar kl 15.15 och är helt död med huvudvärk som mördar. Kan någon förstå hur illa mina bakfyllor har börjat bli? Jag står inte ut längre, förut kunde man hålla igång hur mycket som helst nu spelar det ingen roll, baksmällan kommer oavsett hur mycket eller lite jag dricker!

Pellan hade i alla fall glädjande besked. Hon slutar sin skola nere i Australien i slutet av november så... någon gång runt den tiden så sticker jag ner dit och chillar, sen kanske det blir en tripp till Bali också. Vi får se, hur som helst så slipper jag leta resesällskap(vilket inte har varit det lättaste) och dessutom får jag ett toppenbra resesällskap och slipper gå runt och oroa mig över resan-09! Jag älskar livet!


Tamron SP AF 17-50/2,8 XR Di-II LD Aspherical

Annat som händer är att jag beställt en ny kamera OCH ett objektiv. Jag längtar så jag dör! Men samtidigt kändes det tomt när min d70 lämnade mig idag. Riktigt hemskt till och med men jag har bestämt mig. Jag måte lägga ut dom här pengarna nu, så är det bara. Ju längre jag väntar ju dyrare blir det för mig. Jag kommer sakna min d70, verkligen men jag vet att den har hamnat i bra händer. Om den nu får stanna, vilket återstår att se. Enda sättet att komma över saknaden över min gamla kamera är en ny. Precis som när vi bestämde oss för att hämta katten efter Majas död. Man behöver vissa saker i sitt liv, så är det bara.

Sen händer det mer saker. Min häst ska flytta. Vi ska byta stall för att underlätta för hennes sjukdomstillstånd, det är delvis vemodigt och delvis en lättnad. Vi flyttar i årsskiftet.

Något annat som är trist är att Alex K:s triangelbyte drar ut på tiden, tycker mest synd om honom men lite synd om mig också. Fast egentligen gör det inget om jag flyttar in 2 månader senare än tänkt. Då kan jag ju säkerligen bo kvar över sommaren. Topp!

I morgon ska jag gå upp lite tidigare och åka och dricka kaffe med mormor, sen ska hon fylla min tomma matlåda jag har med mig! Mormor är verkligen det bästa <3

Snart är det jul också, vi ska inte köpa några julklappar i år, så man får väl säga att kamera+objektiv är julklappen till mig.

Jag är verkligen lycklig, jag ska till Australien/Bali 2009, jag har världens finaste katt som sover här hos mig varje natt och allt annat känns så bra just nu, förutom att jag kommer jobba så mycket framöver att jag inte kommer orka någonting förutom just det. Men livet vinner just nu. 1-0 till livet.

Kommentarer
Postat av: Mickan

Vart ska hästen flytta?

2008-12-17 @ 23:42:37
Postat av: elina

Gärtuna

2008-12-17 @ 23:56:03
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/
Postat av: Therese

Jaha! Mickan och jag stog i samma stall som Linda Ellnefjärd med Batique förut, hon flyttade dit!

2008-12-18 @ 11:33:16
URL: http://theresesandas.blogg.se/
Postat av: elina

men tessan hur gick deeee?

2008-12-18 @ 23:20:51
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0