En oändlig nattsömn

Somnade 9, vaknade 9. Fortsätter svettas, halsen har svullnat upp ännu mer, febern är stabil. Sovit 12 timmar, lika trött som innan. Telefonen håller på att ladda ur, den tjuter med jämna mellanrum. En flaska friskt vatten står ca 5 meter ifrån min säng. Jag orkar inte röra mig, jag är helt förstelnad. Camilla ringde, hon är också sjuk. Min fantastiska fredag börjar förvandlas till gårdagens mardröm. Fast lite mer slentrian. Jag är fortfarande apatisk och en släng av hysterisk inombords. Orden bultar: "Jag kan ändå inte påverka, jag kan ändå inte skynda på". Jag är sjuk, hon är sjuk och vädret är fint. Ja får lust att dra ner alla persienner i hela huset och låsa in mig över helgen. Ett sår innanför läppen skaver mot en tand och eksemen i ansiktet är fortfarande kvar. Jag lovar att INGEN vill se mig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0