Film x3

Jag tänkte som vanligt skriva ett negativt inlägg, det är min underbara (läs: förjävliga) trend just nu. Jag har fått eksem. Mina fingertoppar flagnar och går sönder. Det gör ont i dom när jag tar i saker, kanske snarare bränner/sticks. Jag vet inte vad det är eller vart dom kommer ifrån. Tidigare har jag fått 3 eksem i ansiktet som inte kliade eller gjorde något annat än synligt väsen av sig. De nya eksemen är alltså av en helt annan typ och gör ont. Tänk om det är nickelallergi, då måste jag sluta på mitt jobb säkert. Jag hoppas det bara ingår i något pissigt virus jag fått, mamma gav lite tips på vad det kunde vara. Men av egen och andras erfarenhet så brukar det vara svårt att lista ut orsaken till eksem. Det kan vara himla lurigt att ta reda på vad som orsakar dem och vad som är bäst för att förhindra deras spridning. Jag hoppas mina stannar där dom är och ber till gud att dom försvinner snart och aldrig kommer tillbaka. Jag älskar verkligen all skit jag drabbas av just nu. Helt fantastiskt, känns inte som man lever i verkligheten längre. Jag är någon annan stans, förhoppningsvis återvänder jag inom en snar framtid.

Igår åskade oh dundrade det så jag sprang runt i hela huset för att jag var så rädd. Jag AVSKYR åska och jag är LIVRÄDD men bara OM den är nära, syns och hörs ordentligt. Så var det igår natt och jag somnade inte förrän i 4-snåret. Den uteblivande sömnen bidrog till ett icke-strålande humör på jobbet. Kul att den nya tjejen klämde ur sig "Jag gillar att du är så bitter", det hoppas jag för det är mitt nya jag tsv.

Film!
Jag jobbar på att se många sådana där filmer som "alla sett" men som jag själv missat och tidigare dissat.
Jag har sett tre filmer sen senast.
Först såg jag The breakfast club som är en film helt i min smak, men så gillar jag ju Pretty in pink också... Gamla kultfilmer funkar ofta, dagens college-filmer är ofta så hysteriska och fullproppade med dålig humor och tråkiga skämt. Den får betyget 7/10.
Började gårdagens kväll med The virgin suicides som jag har väldigt blandade känslor till. En ganska bra men ganska dålig film, fungerade utärkt med en lite småmystisk film till ett skrämmande åskväder. Kirsten Dunst är dock helt underbar i sin roll som "Lux" och hennes insats höjer betyget tillsammans med det faktum att jag funderat på filmen hela dagen idag. Något intryck gjorde den tydligen på mig och jag känner att den tillhör den kategori film jag gillar. Hyffsat verklighetstroget drama, det blir 7,5/10.
Eftersom det stundande vädret var som det var så blev det en rulle till och jag hade verkligen aldrig tittat på den om jag vetat att den var så hemsk. Den sista färden(Deliverance) är en fruktansvärt bra film rakt av, alla borde se den och jag vet att de flesta nog redan sett den, men om någon missat, SE DEN. Den är riktigt äcklig och hemsk men bland de bästa jag sett. Bättre än The Deer Hunter som också börjar med solsken och förvandlas till misär.. Solklart 9,5/10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0