På mitt jobb...

På mitt jobb, jag är butiksarbetare på Sabis (eller snarare Vi i Fruängen) där händer det lustiga saker titt som tätt. Oftast händer det typ normalkonstiga saker som att folk snattar, skäller ut en efter noter och använder sig av personangrepp. Men tyvärr händer det en hel del annat också. Ibland händer det riktigt äckliga saker som att folk nyser så det hamnar snor på kassadisken, eller att någon bajsar på sig och lämnar sitt avfall efter sig. Och inte nog med det utan där efter smyger de ut som små möss så att vissa andra måste städa upp efter dom. Det har hänt att folk har dött, brutit benen pga att ha halkat på 1 miniliten dillkvist på golvet och även spytt på kassadisken. För någon vecka sen svettades en kille så mycket att det flög spott/svett från munnen när han pratade och det landade på mig och det lämnade även stora fläckar över sig på kassabandet. När han hade gått fick jag torka överallt där han varit och allt han tagit i. Om det bara hade räckt med att han svettades som en gris, han luktade tyvärr helvete också!

Idag.

Idag fick jag ta hand om en kvinna i 70-80 års åldern som försökte handla varor hon köpt i en annan butik. Hon hade lagt varorna på en av våra varuvagnar så hon hade förmodligen även varit på vårat lager och hämtat den. När hon skulle betala hade hon inga pengar men försökte ändå att ta med sig varorna 6-7 ggr men la snällt tillbaka sakerna när man bad henne. Hon visste inte vad hon hette eller vart hon bodde och påstod att hon hade kört bil dit. Ringde 112, satte tanten på en stol och försedde henne med en banan och en kopp vatten. Hon satt precis vid kassan för vi hade egentligen inte någon tid alls, inte ens en minut över till att passa henne men jag hade inte hjärta att släppa iväg en så förvirrad människa. Tillslut kom polisen och på något vis lyckades hon komma på vad hon hette och de skjutsade hem henne.
Det var så mycket att göra idag på kvällen att jag fortfarande kan känna adrenalinet pumpa i hela kroppen. Jag trodde jag skulle köra av vägen påväg hem från jobbet. Nu ska jag lägga mig raklång i soffan och räkna ner till kl 05.00 då jag ska upp igen och jobba.... Wish me the best luck att somna i kväll!

Kommentarer
Postat av: J

Jag trodde du jobbade i Salem?

2008-06-01 @ 12:55:58
Postat av: elina

Det var på stenåldern...!

2008-06-01 @ 23:20:47
URL: http://elinaekstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0