Pannkakor



Pannkakor


Pannkakor måste tillhöra de sämsta maträtterna. Det är väl egentligen en efterrätt? I mitt hem envisas man med att äta det till middag. Jag blir hungrig ca 1 timme efter att jag ätit och dessutom får jag ont i magen. Smeten innehåller endast mjölk, vetemjöl, ägg och en nypa salt. Man kletar på lite sylt som består av socker och några enstaka bär. Finns det ens någon grönsallad som passar till? Inte vad jag vet. Jag kan sträcka mig så långt att jag skulle kunna luncha pannkakor en dag då jag är ledig från jobbet. Pannkakor är och förblir en efterrätt. Perfekt med ett par stycken efter en nyttig och närande soppa!

Förövrigt så har det varit en seg och trött dag. Nu har klockan släpat sig fram till 22:20. Kan denna dag ta slut någon gång? Jag vill ha helg!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Äh, pannkakor är hur bra som helst! Både energi och protein i, ägg innehåller massor av nyttigheter. :) Ont i magen? Laktosintolerant eller glutenallergiker skulle jag tippa på...

Linda - pannkaksälskare :P

2008-05-08 @ 08:44:43
Postat av: elina

Haha! VETEmjöl! IS NO GOOD!
Jag är inte i behov av någon energi heller dessutom. Nej jag har inga sånna problem som laktos eller gluten. Vem som helst får väl ont i magen av deg?

2008-05-08 @ 23:36:34
URL: http://elinaekstrom.blogg.se
Postat av: Linda

Näää, deg är yummy! :P

2008-05-09 @ 21:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0