Jämmer och elände

Nu börjas det, nervositeten. Jag är flygrädd.
Jag är verkligen ett asplöv, känner du någon annan som inte ens kan släppa armstödet eller gå på toa under flygningen? Känner du någon som måste hålla i sig i väggen vid påstigning av planet? Känner du någon annan som får grov personlighetsförändring 5 nätter före avgång? Fan, jag kan bara inte hjälpa det!

Varför Bali då? Det är 14 timmars sammanlagd flygning, varav första resan är 11 timmar. Jo, jag har bestämt mig för att bota min rädsla genom att tvinga mig själv. För tre år sen sa jag klart och tydligt att jag aldrig någonsin skulle flyga igen. Vad hände för hemskt då undrar du såklart? Ingenting, det var lite lätt turbulent, annars ingenting. Jag är rädd ändå, hjärtat är i halsgropen redan ikväll. Ja, nu står jag här igen. Jag ska flyga. Jag ska lyckas igen, det kommer inte störta. All statistik pekar på att det kommer gå hur bra som helst. Men fråga en som är verkligt flygrädd, det är inte landingen, det är inte starten. Det är allt. Det är att vara utom kontroll, i någon annans händer, tyngdlöst, svävande, klaostrofobiskt och helt utan möjlighet att kliva av vid panik. Det är overkligt, högt och kraftfullt. Det är det. Starten var rolig, sen kom paniken. Hur blir det den här gången? Jag vägrar lugnande, jag ska klara det, jag ska fixa det!

Whish me the best luck.

Kommentarer
Postat av: Linda

Klart du kommer klara det! Jag klarade ju av att åka till USA alldeles själv. Plan nummer två var dessutom ett aslitet propellerplan, scary! Men det gick. :)



Ett hett tips är faktiskt att vara nykter och att läsa på lite om flygplan innan så att man har koll, fungerar bra för mig.



Lycka till!



Kram

2008-09-22 @ 12:45:19
Postat av: Nitania

Gud vilket sött barn i headern!



Flygningen kommer gå svinbra. Jag önskar dig lycka till!

2008-09-22 @ 12:55:29
URL: http://nitania.blogg.se/
Postat av: elina

ååååh tack, nu har jag blivit sjuk så jag har garanterat tid att läsa på!

2008-09-22 @ 17:38:21
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/
Postat av: Mickan

Ta åksjuketabletter, så blir du lite dåsig och sover snart! =)

2008-09-23 @ 09:08:58
Postat av: elina

Jag får väl göra något sånt, en del säger att det hjälper, andra inte...

2008-09-23 @ 12:45:34
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/
Postat av: lego

Flygöl har jag hört ska va bra, haha du anar inte hur många som nyttjar detta ute på arlanda... Vilket jag förstås inte har något emot, fulla människor är lättare att sälja till evil grin

2008-09-23 @ 21:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0