Sommar!

..eller kanske höst. Fast idag var det fan vinter! Vet inte vart jag vill komma med det hela. Eller jo, det börjar bli mörkt och det faller vitt från himlen. URS. Hösten är ok, men vintern är ju en enda lång pina. Så känns det just nu i alla fall. Men med tanke på hur fort tiden går hela tiden så är det väl snart sommar igen.

Måste berätta om mina framsteg. Jag besegrade just min höjdrädsla i en duell. Klättrade ju upp i masten på Flottsbrotoppen, lite svajigt till en början men sen var det bara ena handen som höll krampaktigt. Igår gjorde jag något ännu bättre, jag badade! Faktumet ATT jag badade är stort men sen också det att det var en sjö och svart vatten innehållandes okända djur och växter. Men jag gjorde det! Fruktansvärt nöjd. Jag simmade även ut på djupt vatten. Bra jobbat, säger jag till mig själv. Sen låg jag och fnissade i en säng sjukt länge, jag gillar sånt. Jag blir liksom helt glad inombords. Kl halv 2(eh ja, nattetid) tog dock rastlösheten vid. Stack ut med min sauna (bilen) och stannade till vid Tyresö slott. Undersökte området, skrämde upp mig själv lite och pallade äpplen. Nej, jag var inte där själv. Släpade med mig en halvt sovande och en pigg. Fint var det, även om man knappt såg något pga höstmörkret som råder.

Idag har jag varit uppe tidigt för stallbesök, jobbat hela dagen lång och sen tvättat(läs: ätit) hemma i Tullinge fram till nu. Kl är 01:09 och jag ska ställa alarmet på 06:50. Känns bra att jobba den här helgen också. Har ju inga pengar ändå.

Just nu säljer vi Findus färdigrätter/fiskgratänger 5 st för 89 kr på jobbet. Om jag köper tio st har jag 10 luncher kommande dagar för endast ca 160 kr (jag vet att 89+89 inte blir 160 även om jag är dålig på matte men det blir typ 160 med min personalrabatt). Det är en bra utväg för att hålla i slantarna. Och det är fan värt att få skörbjugg för att kunna lägga pengarna på annat än mat.

Avslutar med en sjukt smickrande bild på mig själv från idag när jag hade lunchrast.


Kommentarer
Postat av: jack

ja fan du å ja verkar va ganska lika. självfallet borde vi hänga gäng! va gör du på onsdag?? ledig, kom i så fall me på dagskryssning http://kaptenjack.webblogg.se/2009/august/dagskryssning-pa-onsdag.html det blir nog soft!

kram

2009-08-18 @ 01:30:21
URL: http://kaptenjack.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0