Bernard & Bianca i Australien

En segdragen förkylning är vad det här är! Så sjukt irriterande. Men nu har jag åtminstone inte ont i halsen längre. Men hostan gör mig galen och cocilana hjälper inte! Och eftersom den inte hjälper så slutade jag med den för man ska tydligen inte köra bil när man tar det.

Blir så trött. Igår natt kl 02:35 upptäcker jag att centrallåset på min bil inte fungerar. Jag hade varit hos Pellan för att avnjuta en film som jag berättar om lite senare. Vi drack cola och pratade om resan 2009. Hur som helst så fick Pellan springa ut och hjälpa mig. Tillslut det gick det att öppna en bakdörr så jag fick klättra till förarsätet och sen fick jag köra en sväng till hagsätra och tillbaka för att få igång värmen ordentligt. Tänkte låset kanske hade frusit och det verkade så för när jag kom tillbaka strax efter 3 på natten så kunde jag få upp låset. Men i morse var det samma visa igen, förarsätet gick inte att öppna så jag fick klättra in i passagerarsätet. När jag kom fram till jobbet kunde jag gå ut som vanligt. Sen skulle man hem från jobbet också. Då var det att klättre från baksätet igen och hemkommen kunde jag gå ut i passagerar dörren men inte förardörren. Hopplöst. Det har frusit säger pappa men jag kommer ju inte ens ut när jag kört bilen varm? Gaaah!

Det är vemodigt, Pellan flyger till Australien på fredag och kommer inte hem på ett helt år! Trist, kommer sakna henne. Men förhoppningsvis gör jag en liten resa ner till henne i slutet av november. Hoppas allt som vi planerat går att genomföra bara! Hoppas!

Tillbaka till filmen. Vi tittade på Bernard och Bianca i Australien. Det MÅSTE vara den bästa Disneyfilmen som gjorts! Alla som inte sett den, ladda hem och titta! Den är rolig(!), snygg och fin. Tror det är min favorit av alla Disneyklassiker som gjorts. Ska fundera lite nu och sen skriva en lista.

OK här är listan. Bästa Disneyklassikerna som gjorts:
1. Bernard & Bianca i Australien
2. Aladdin
3. Skönheten & Odjuret
4. Lejonkungen
5. Den Lilla Sjöjungfrun

Vilka tycker Du?


Kommentarer
Postat av: Emma

jag har bara sett bernad och bianca i australien en gång när jag var liten. kommer inte ihåg mycket alls av den tyvärr, men får väl ta och ladda ner den och se om den!

annars är jag svag för den lilla sjöjungfrun och skönheten & odjuret såklart!

2009-01-08 @ 00:14:52
URL: http://ohglory.blogg.se/
Postat av: Linda

Är inte Herkules med på din lista?! :O Den är ju sjuuukt bra. :) Aladdin och Herke är nog mina favoriter men Disneyfilmer (inga uppföljare, de suger) brukar vara bra i största allmänhet tycker jag. Kram!

2009-01-08 @ 07:33:41
Postat av: elina

herkules??! nej den tyckte jag inge vidare om men mulan är helt klart en bubblare!

2009-01-08 @ 13:04:15
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/
Postat av: Mickan

Jag gillar Micke och Molle. Men Bernhard och Bianca är sjukt bra ju!

2009-01-08 @ 13:17:27
Postat av: elina

micke och molle har jag bara sett en enda gång så jag kommer inte ens ihåg den :/

2009-01-08 @ 13:30:35
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/
Postat av: Mickan

Se den igen. Länge sen jag såg den, tror jag skulle börja grina nu.



Självklart klarade jag hoppträningen, man är ju proffs. =S Det gick t.o.m. bra! =D

2009-01-08 @ 14:02:46
Postat av: Therese

Lejonkungen ligger i topp! Aristocats är bra också!

2009-01-08 @ 18:10:11
URL: http://theresesandas.blogg.se/
Postat av: Ullis..

Inte för att ja läser ofta, eller kommenterar bloggar alls, men detta måste man svara på och det finns bara ett svar:



Det är ROBIN HOOD vi vill ha!

2009-01-15 @ 04:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0