Lite blandat

Jag är så glad för nästan med en gång så erbjöd sig Peter(a.k.a Angloswede på lodiz.com) och Maria(som är min allra äldsta barndomsvän bortsett från Pellan) att ta mina fåglar. På prov först då eftersom dom redan har två andra nymfkakaduor. Men jag är ändå otroligt glad för jag vet att Charli kommer stormtrivas, hur Zigge reagerar återstår att se. Håller alla tummar jag kan sen.

Sen ett dåligt besked. Min systers gamla tävlingsponny har gått bort. Hans njurar orkade inte längre. Jag vet inte vad man ska säga, den hästen formade min familj otroligt mycket och var också "vår" första häst. Fia och Graffe har haft fina framgångar på 90-talet. Oändligt många segrar och placeringar upp till medelsvår, gjort landslagsuppdrag i Tyskland, deltagit i SM (strax utanför placering) och även blivit Svealandsmästare. Hon korades även i tidningen Ridsport som årets tioende framgångsrikaste ekipage i ponnydressyr (minns dock inte vilket år). Graffe var en tid i våra liv som vi aldrig glömmer. Han var verkligen startskottet för framgång och fantastiska kontakter vi knytit. Bland annat Emelie Brolin(som jag även lånade bilden av) med familj och Nina Känsälä (instruktör och hingstansvarig på Tullstorp i Skåne) och otroligt många fler människor som varken jag eller någon annan ångrar att vi lärde känna. Tack Graffe och tack alla andra som sörjer med oss.



NFB Brolötens Grafit RC70 vila i frid.

En annan bra sak är att Sara flyttade på sin födelsedagsfest till nästa fredag. Nu får jag i alla fall en chans att hinna köpa en liten present! Tråkigt dock att du är sjuk min kära vän. Krya på dig!

Imorgon blir det tv-spel och Taco med brudarna! Jessica, Malin, Sofi, Sanna, Anna och jag. Järngänget! Ni är ett fantastist gäng som jag vill credda ordentligt.

Kommentarer
Postat av: emma

usch, vad tråkigt. det är hemskt när djur går bort.

2009-01-22 @ 22:51:31
URL: http://ohglory.blogg.se/
Postat av: elina

Ja, det är det verkligen.

2009-01-24 @ 16:17:38
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/
Postat av: Mickan

Vad fin han var, Graffe!!



Rider din syrra nåt nuförtiden?

2009-01-25 @ 11:38:56
Postat av: elina

jag vet inte riktigt faktiskt. hon har två medryttarhästar men jag vet inte hur mycket hon rider just nu.

2009-01-25 @ 14:55:20
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0