Vilken pers!

Man hann inte mer än fira det nya året innan dunderförkylningen dök upp. Har inte orkat någonting. Har legat nerbäddad med feber, pepprat i mig piller och lyckades gå till jobbet i lördags. Det var enbart viljan som fick mig till jobbet och det var ingen lätt match. Satt av tiden tills jag var alldeles grå i ansiktet. Frös som en gnu och vaknade i morse värre än innan. Men jag behöver pengarna, så jag fick stå ut med smällen som kom idag istället. Trodde aldrig jag skulle orka ens hälsa på min häst i dag, men efter några timmars plåga så började det lätta lite. Åkte och klappade hästen för jag kunde knappt borsta med en ond axel jag även ådragit mig. Sen åkte jag till min fasters man som fyllde 65 och åt smörgåstårta! Ville verkligen åka för min faster+man har sällan missat min födelsedag under mitt 22-åriga liv. Så jag drack kaffe och satt och kraxade där med min trasiga hals. Men nu mår jag rätt ok. Fast jag bäddade ner mig tidigt för att jag ska orka 9 timmar imorn.

Vad har mer hänt sen sist? Vi hade inventering i fredags morse, det var inte många bilar på vägen 05.20 måste jag säga. Jag släpade mig dit med förkylningen men fick åka hem flera timmar innan jag skulle sluta för jag var helt trasig. Febern antar jag. Jag tror jag lyckades misshandla min axel den här förmiddagen. Det gör riktigt ont och nu är det den högra istället för den vänstra. Hoppas massagen varannan onsdag sätter igång snart. Det är inte kul just nu!

Jag har fått nycklarna till min nya golf 3:a nu också. Så jävla lycklig! Det blir tråkigare när jag ska till banken och fixa postväxeln, men i slutändan så är det nog värt det.

Nu väntar arbete 6 dagar i rad. Men det ska nog gå. Med lite vilja och med färre förkylningar så!



Gott nytt! (I efterskott)

Kommentarer
Postat av: Pellan

Vacker bild...haha Tack för en trevlig nyårsafton!!!

2009-01-05 @ 23:52:56
Postat av: elina

Vacker var ordet! Tack själv!

2009-01-06 @ 19:36:27
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0