Sol i sinne

Det gick ju bra att gå upp i morse... eller kanske inte. Somnade vid halv 4 ungefär (som jag hade räknat ut i förväg) och råkade stänga av larmet när klockan ringde vid halv 7. Vaknar halv 8 och inser att jag håller på att bli sen till jobbet. Kastar på ett par plagg. Kastar ner matlådan och borstar håret och åker. Loggar in 5 över 8. INTE ok, sen andra dagen i rad. Jag hade planerat att vara där en halvtimme innan jag börjar (började 08:00) för att verkligen hinna med allt. Frukt och grönt en fredag precis efter löning -inte så kul! Och det blev som jag misstänkte. Ett jävla slit. Klockan 18.00 slutade jag äntligen. Var dock inte helt färdig, men färdig blir man aldrig som människa. Var helt stendöd. Sen var det en sväng på bolaget och jag höll på att decka vid varje rödljus. Kastade i mig 2 taco och stack till nästa jobb (stallet) kom hem typ halv 10 och sen dess har jag flyttpackat. Så här har min vecka sett ut i stort sett varje dag. Jag är ganska så schleten om man säger så och inte somnar jag tidigare om kvällarna/mornarna(!) heller. Tur att man fick ett brejk i onsdags i alla fall med lite öl och glada vänners sällskap. Just nu längtar jag bara till söndag kväll. Då ska jag peta i lite lime i en corona, grilla lite och bara älska vädret och livet. Har inte varit i solen mer än de ggr jag gått hemifrån till bilen alt. från jobbet till bilen. Så grattis till alla som njutit av det fina vädret för det har inte jag. Jag säger bara:

-Sol i sinne, brun inne /Elina (Rudolf)

PS. I morgon flyttar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0