Min lilla kisse börjar bli stor

Selma är nu ca 9 veckor och idag började hon löpa för första gången. JÖSSES, vad hon jamar. Jag längtar tills hon går och lägger sig!



Selma var himla go idag och vilade lite på min mage.
Sen började hon JAMA igen!

Sen det här inlägget. Läs det. Och fundera sen på hur långt du är beredd att gå för att bevara uttrycket "negerboll". Det är ju för fan helt sinnessjukt att man kan engagera sig så i att bevara ett förlegat rasistiskt uttryck. Hur fan kan man må dåligt över att behöva säga chokladboll? såg att 3 av mina facebookvänner är medlemmar i gruppen "det heter negerboll". Tänk efter både en och två gånger innan du försöker vara rolig. Jag skäms! Skämmes ta mig fan!

Det var min åsikt.

Kommentarer
Postat av: Malin Anna Josefine

Bra Elina! Jag är på din sida!

2009-03-03 @ 09:13:31
URL: http://still-light.blogspot.com
Postat av: elina

tänk att jag kan ha åsikter ibland. det är ju helt fantastiskt. eller jag har ju ofta åsikter, men jag brukar behålla dom för mig själv.



bra att du är med mig malin :*

2009-03-03 @ 22:32:21
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Intressant fråga... ;)



Jag tycker som så häääär... att det finns lämpligare namn på chokladbollar idag när det är ett så känsligt ämne. Men i grund och botten är det inget rasistiskt menat i det. Neger = svart.. :) (sen hur brunt kan bli svart är en annan fråga)

Ungefär samma som att man inte ska sjunga Nationalsången för att den anses rasistiskt.. i grund och botten har den en annan mening och andra länder har sina nationalsånger också.. utan att vi känner oss "påhoppade" för det...

så, snarare undrar jag hur mkt man ska anpassa sig och "göra rasister till viljes" genom att godkänna att de använder sig av rasistiska uttryck och sånger som i själva verket har en annan innebörd. :)

2009-03-04 @ 16:23:19
Postat av: elina

jag hoppas du läste på länken också och inte bara det jag skrev.

hur vet du att det inte är något illa menat från början med "negerboll"? vilken mening har det i grund och botten med negerboll?



det är inget rasistiskt att sjunga nationalsången...

men att kalla något neger (och KÄMPA för att behålla uttrycket?) ist för att bara kort och gott säga chokladboll, för vad det är. det förstår jag inte. århundrades sämsta fb-grupp. idioter!

2009-03-04 @ 20:30:26
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej, jag läste inte inlägget, borde förmodligen ha gjort det innan. :P Skummade igenom det lite nu och det går alltså ut på att man vill "neutralisera" orden som används, och visa att "negrer" också använder "neger" om sig själva? - fast andra faktiskt använder dom som "skällsord"..? och man vill visa att det inte är så farliga ord, som man "vill tro"..?

Jag tycker mest att det är onödigt att ens engagera sig i en sån diskussion, eftersom det hamnar på ett ganska lågt stadie, om man ska bemöta rasister och andra IDIOTER med argument för eller emot, alltså, det dom tycker är ju FEL och det är det enda argument man behöver ha.

sen tror jag inte att man ska "förbjuda" alla ord som "facistiska grupper" gör till sina, utan att man ska stå på sig och bla bla bla.. ;)

rasism och annat förtryck är ju fel och att använda ord och uttryck som anses stötande ska ju undvikas. :)

eller e jag helt ute och cyklar nu.. ;)

2009-03-06 @ 18:32:36
Postat av: elina

Jag tycker faktiskt att du har en bra poäng. Med mitt inlägg så vill jag förmedla hur urbota dumt det är att skapa den facebook-gruppen, samt att jag inflikade min ståndpunkt lite!



:)

2009-03-07 @ 01:08:07
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, det blev en bra diskussion där. :D Kul kul.. men orkar inte prata mer nu. hahaha... ;) Det var väldigt korkat att starta en grupp om det.. Jag menar, hallåååå?? :)

2009-03-09 @ 12:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0