Sammanfatta långhelgen?

Jag känner att det för det mesta blir dagbok här, det är ju precis det jag inte vill! Men jag erkänner att det är ok då och då.

Torsdag
På valborg jobbade jag sent. När jag kom hem gluffsade jag i mig en matlåda, för mamma och pappa var på finmiddag i Täby eller Vaxholm... eller nåt. Sen drack jag och P öl hela kvällen/natten och dansade till Malena Ernman och Ruslana (slutar alltid på samma sätt när alkoholen mynnar ut i blodet). Något nytt däremot var att jag dansade till Misfits, det lär jag göra om. Sen kom P:s nya pök Fredde hem till mig också. Han är rar. Jag minns inte så mycket vad som hände sen men det var ljust ute och fåglarna kvittrade när jag la mig.

Fredag
Vaknade med en rutten huvudvärk, inte helt oväntat. Klockan var dessutom två, vilket fick mig att lacka ur. Precis runt två såhär års så går solen ner bakom den där förbannade björken. Jag som verkligen hade sett fram emot att slockna i solen. Too late. Så jag gjorde mest ingenting (minneslucka) fram till klockan sju, förutom att jag började bli sugen på öl igen. Satte mig i bilen och åkte till jobbet för att köpa jordgubbar och giftpinnar till V. Jordgubbarna var slut såklart. Köpte lite druvor istället och konstaterade att jag skulle tagit melon istället. Jag kan inte äta druvor, blir risig i kistan av det. Nåja, en eller två st gör ingen skada och V åt upp allihopa. Perfekt. Drack några öl medan V såg i kors av trötthet pga sin vilda tripp till Uppsala. Men det är alltid bra hos V så jag är nöjd ändå. Powerspoon.

Lördag
Vaknade utan huvudvärk och drack en god kopp kaffe. Tog mitt pick-pack vid halv 11 och körde hem. Jag undrar verkligen om man kan köra lagligt vid den tiden? Jag är inte säker. Någon som vet om typ 6 öl ger utslag på en alkomätare om man drack den sista 9 timmar innan kontrollen? Lite läskigt det där. Inga poliser hur som helst. Kom hem där broder M väntade på min bil, så han kunde börja koppla in den nya stereon som jag fick för ett nästan-gratis-pris. Har tänkt på det lite och BRL-snubben måste ha glömt en hel tusenlapp när han gav mig ett paketpris. Trist för dom, toppen för mig! Pappa grillade hamburgare till lunch och M fortsatte skruva och fixa. Det tog nästan 5 timmar att få allt på plats, inte helt utan bekymmer om man säger så. Tur att man har världens snällaste bror! Sen blev det bowling med mina gamla stallbrudar på Fridhemsplan. Sjukt kul, jag hoppas vi gör om det snart. Extra kul att träffa Lea, det var inte igår om man säger så. Jag förlorade första serien, men vann totalen! Full som en kastrull vinglade jag sen in på Snaps för att träffa P + Fredde och på köpet lite annat lammkött. Men det var skojigt. Mindre rolig taxiresa hem men det ordnade sig tack vare P:s fjädrande gasellfötter.

Söndag
Mår helt okej förutom att höften är helt justerad. Bowling var inte en bra grej för den. Gör ont fast jag bara ligger ner. Har abnormala svettningar också. Men det reder sig under dagen. Måste köra ett träningspass i kväll känner jag. Måste ha druckit minst tusen öl den här helgen.

Kommentarer
Postat av: Jess

Fast det är inte konstigt att det lätt blir åt dagbokshållet eftersom mycket av det man reflekterar över och klurar på grundar sig i det man nyligen har upplevt; således vad vardagen har medfört..? :)



Förra inlägget var grymt tycker jag för övrigt. Öl är bra! :D

2009-05-03 @ 18:06:00
URL: http://liljansblogg.blogg.se/
Postat av: Linda

Man brukar säga att har man druckit 4 stora stark kan man köra bil 12h efter sista klunken. :)

2009-05-03 @ 18:15:10
Postat av: elina

J: Jo det är ju sant... Öl är fint! ;)



L: Fan också! Låter inte bra!

2009-05-03 @ 21:03:41
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0