Shopping och bilbesiktning.

Igår var det måndag. Måndag är bäst. Måndag = ledig!
Jag och SW åkte till skärholmen och handlade. Livsfarligt. Allt under 200 kr är "inga pengar". Det betyder att många saker blir inköpta och slutar tillslut på tusentals kronor. Nä, jag vet inte hur mycket som gick åt. Jag vet bara att jag nyss fick lön och den är snart slut. Ännu värre att bilen ska besiktas väldigt snart och ABS-lampan lyser. Fick reda på idag att det kommer kosta 1800 kr att laga. Åter till skäris. Först var jag hungrig (OBS! Väldigt hungrig!), sen behövde jag dyra skor, sladd och sen behövde jag present till P som fyller år inom kort. Sen var jag absolut tvungen att köpa en cd-skiva. Tur att jag avstod den nedsatta tröjan. TUR. Det blir till att snåla resten av månaden. TUR att jag jobbar hela helgen. Otur att kryssningen är innan nästa lön. Men det ska nog gå ihop.

Just nu längtar jag till solen som ska komma på fredag och så längtar jag till söndagsöl.

Sen längtar jag efter nästa lön.

Sen längtar jag till september då jag flyr landet en månad.

Sen längtar jag till oktober då prövotiden på mitt körkort äntligen går ut.

Sen längtar jag dödligt mycket till 2010 då Skins s4 börjar sändas.

Sen längtar jag säkert efter minst 1000 saker till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0