Konstaterande och organiserande

Jag vill helst lyssna på musik och dricka 10 liter kaffe hela kvällen. På sin höjd vill jag lägga upp korten från Bali och bygga om bloggen. MEN. Jag måste städa, packa upp väskan som legat i köket sen i lördags. Sen har jag disk i hela lägenheten på möjliga och omöjliga ställen. Sen måste jag se till att plocka ihop smutstvätten så jag kan åka till Tullánge och tvätta. Sen måste jag orka klicka mig in i internetbanken så jag kan betala mina räkningar. Sen måste jag komma ihåg att skicka ett viktigt SMS om jag inte till vada i bajs på söndag. Sen måste jag säkert göra tusen andra saker och framförallt försöka sova eftersom jag börjar 08.00 i morgon. Jag blir lite trött på mig själv, jag hittar alltid tusen anledningar till att inte vara huslig.

Det luktar tonfisk. Det luktar tonfisk precis överallt och det får mig att tänka på Selma(katten). Att hon och jag äter samma mat. Det får mig att tänka på kattmat. Att jag äter kattmaten när jag andas in lukten av tonfisk. Herreminje.

Igår hade jag en fin kväll, känns skönt att komma hem när man har så fina vänner (inte bara privat, utan även på jobbet). Jag drack öl och blev full, det var länge sen. Man kan typ inte bli full på Bali och andra ekvatorländer. Det var roligt att vara riktigt svennefull med sludder och vingel. Fick dessutom en härlig huvudvärk idag som ett brev på posten. Vaknade klockan ett och fick ingen panik över det.

Jag gillar när det är bra och hatar när det är dåligt. När det är dåligt så lyckas jag alltid organisera om allt till SJUKTJÄVLAJÄTTEDÅLIGT. Jag är rätt trött på mig själv när det gäller det mesta. Från och med idag ska jag bli en bättre människa. Jag börjar med att röja upp här hemma. Fort ska det gå och inga pauser. Återkommer sen. Tjipp tjipp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0